Luarbiasa!! Asam Gelugor Mampu Merawat Penyakit Ini!!




ASAM GELUGUR/KEPING 
RENDAM SEMALAMAN ATAU DIREBUS

1. Penurun darah tinggi... kandungan buah ini dapat membantu untuk menurunkan tekanan darah tinggi sehingga membuatnya lebih stabil dan tidak membahayakan tubuh.

2. Mengubati kencing manis...buah ini akan bekerja membersihkan saluran kencing dari bakteria sehingga penyakit kencing manis boleh cepat disembuhkan secara tradisional tanpa efek sampingan.

3. Mengatasi berat badan berlebihan... khasiatnya untuk mengatasi berat badan yang berlebihan sering dijadikan ubat tradisional yang mampu menangani kegemukkan akibat lemak yang menumpuk tubuh.

4. Menambah nafsu makan... buah ini akan merangsang tubuh sianak dengan meningkatkan nafsunya untuk makan agar tidak kekurangan gizi apapun.

5. Mencegah sakit jantung...asam gelugur tak kalah penting iaitu mencegah jantung dari serangan penyakit, contohnya penyakit jantung koroner. Buah ini akan melindungi organ jantung dari dalam sehingga akan lebih sentiasa sihat.

6. Ubat penyakit cacing...buah ini boleh membunuh cacing atau bakteria yang menyebabkan penyakit cacing, yang biasanya menyerang organ pencernaan. Pencernaan akan kembali lancar jika menggunakan buah ini.

7. Sakit tumor/ ketumbuhaan... alangkah baiknya jika kita terhindar dari penyakit ini sejak dulu lagi buah ini akan memperlambat pertumbuhan tumor.

8. Mengurangi kolesterol... kolesterol jenis Inilah yang merbahaya bagi orang yang berbadan gemuk, kerana menjadi pemicu penyakit yang dimulai dari kegemukan.

9. Mengatasi demam...kita rebus buah asam gelugur terlebih dahulu, kemudian minum air rebusan sampai demam turun.

10. Anti kanser... buah asam gelugur boleh menjadi anti kanser jika dimakan dengan teratur. Buah ini adalah buah yang mengandungi senyawa baik untuk menyihatkan sel tubuh dan membuang sel tubuh yang rosak untuk mencegah pertumbuhan kanser.

11. Membuat kulit awet muda. 
12. Anti penuaan. 
13. Menghaluskan kulit. 
14. Melancarkan pencernaan.

Share jika bermanfaat dan jangan lupa like page FB kami Petua Herba Kampung

Comments